• Menu

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen | Mijn ervaring

Onlangs heb ik met Simi-reizen een bijzondere rondreis gemaakt door Noord-Griekenland. Ik wil graag mijn recente avontuur en ervaring delen van mijn reis door Noord-Griekenland met Simi-reizen! Het was een onvergetelijke ervaring waarin we het gebergte in het noorden van Griekenland hebben ontdekt. Noord-Griekenland heeft zoveel te bieden, van interessante geschiedenis en prachtige stranden tot indrukwekkende gebergtes en gezellige dorpjes. Het was een reis vol avontuur, cultuur en gezelligheid, en ik zou het aan iedereen aanraden!

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Simi-reizen is een van de grootste aanbieders van reizen voor jongeren en jongvolwassenen tussen de 18 en 32 jaar. Ze bieden diverse groepsreizen, jongerenreizen en single reizen naar bestemmingen over de hele wereld. Wat mij aansprak aan Simi-reizen is dat ze voor elk type reiziger iets te bieden hebben, of je nu van actieve vakanties houdt met hikes en avontuur of juist wilt ontspannen op de mooiste stranden.

Tijdens onze reis naar Noord-Griekenland met Simi-reizen werden we volledig ontzorgd is mijn ervaring. Ze boekten de vluchten, inclusief ruimbagage, en regelden de luchthaven transfers. Ook waren alle hotelovernachtingen perfect geregeld, en het vervoer tijdens de mini-excursies verliep soepel met comfortabele bussen voorzien van airconditioning. Zelfs de excursies waren inbegrepen, en we werden elke dag voorzien van ontbijt, en soms ook lunch en diner.

Groepsreis Simi-reizen

De groep bestond uit ongeveer 20 personen, wat zorgde voor een gezellige sfeer en een leuke dynamiek tussen de reizigers.

Leuke rondreizen voor jongeren zijn te boeken bij:

Hieronder vind je een uitgebreider verslag van mijn dag-tot-dag ervaring tijdens mijn reis met Simi-reizen door Noord-Griekenland:

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Verslag van Simi-reizen Noord-Griekenland ervaring!

Dag 1 – Aankomst in Noord-Griekenland

Thessaloniki ontdekken

Na een fijne vlucht arriveerden we op Thessaloniki Airport, waar we werden verwelkomd door onze vrolijke Simi-host, die ons in het Nederlands te woord stond. Na het kennismaken met de medereizigers, stapten we in een comfortabele bus die ons naar ons hostel bracht. Het Zeus is Loose Hostel bleek een schot in de roos te zijn. De vierpersoonskamers waren ruim en voorzien van handige gordijnen voor extra privacy. Bovendien had elke kamer een eigen badkamer en opbergruimte onder het bed. Op de zesde verdieping vonden we de gezellige gemeenschappelijke ruimte, waar we vaak ’s avonds spelletjes speelden en gezellig wat dronken.

Na even te hebben uitgerust, was het tijd voor het welkomstdiner bij Dia Tafta. Hier hadden we de gelegenheid om onze medereizigers beter te leren kennen, terwijl we smulden van een heerlijk 3-gangen diner, compleet met ouzo om de Griekse sfeer te proeven. Als kers op de taart bezochten we daarna de rooftop van ons hostel, waar we de avond in stijl afsloten met een verfrissend drankje.

Dag 2 – Op ontdekking in Thessaloniki

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

De ochtend begon met een lekker ontbijtje naast het hostel. Daarna werden we verwelkomd door een lokale gids die ons meenam op een fascinerende verkenning van Thessaloniki. We bezochten het imposante Heptapyrgion, een vesting die ooit een belangrijke rol speelde in de geschiedenis van de stad. De gids vertelde ons boeiende verhalen over de rijke historie van deze plek.

Vervolgens dwaalden we door de levendige straten van de stad en maakten we een tussenstop bij de lokale markt, waar we ons onderdompelden in de bruisende sfeer van de stad en in contact kwamen met de vriendelijke locals. Na de foodtour op de markt was het tijd voor een gezamenlijke lunch om al het lekkers dat we hadden gezien te proeven.

De middag en avond waren vrij te besteden, dus iedereen koos zijn eigen activiteit. Sommigen van ons bezochten het Museum of Illusions, terwijl anderen genoten van een ontspannen tijd op een terrasje of zich lieten verwennen in een wellnesscentrum.

’s Avonds keerden we terug naar ons hostel om wat uit te rusten voor de volgende avontuurlijke dag.

Dag 3 – Hiken naar de waterval van Olympus Mountain

Hiken bij Olympus Mountain

De derde dag begon vol opwinding, want we stonden op het punt om te gaan hiken in het prachtige Olympus-gebergte. Nadat we met de bus naar de voet van de berg waren gebracht, begonnen we aan onze avontuurlijke tocht. De hike voerde ons door adembenemende landschappen en bracht ons langs uitdagende hoogteverschillen.

Naarmate we hoger klommen, begon het geluid van een waterval onze oren te bereiken, wat ons nog meer motiveerde om door te gaan. Toen we eindelijk de waterval bereikten, werden we beloond met een adembenemend uitzicht op dit natuurwonder. Hoewel het water een beetje fris was, kon bijna niemand het weerstaan om een verfrissende duik te nemen en te genieten van deze magische plek.

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

In de middag brachten we een bezoek aan het charmante bergdorpje Palios Panteleimonas, waar we werden getrakteerd op een spectaculair uitzicht over de zee en de omgeving. Hier hadden we de tijd om rustig rond te dwalen en te genieten van een heerlijke lunch. Aan het einde van de dag keerden we met de bus terug naar Thessaloniki, waar we de avond weer zelf mochten invullen.

Uitzicht bergdorpje

Dag 4 – Meteora & wijnproeverij

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Dag vier begon met een wat langere busrit naar het fenomenale Meteora. Deze indrukwekkende rotsformaties dienen als basis voor zes kloosters die hoog boven de grond uittorenen. De lokale gids die ons begeleidde, deelde veel boeiende verhalen en interessante feiten over de geschiedenis en architectuur van deze kloosters. Het was echt een ervaring die je met eigen ogen moest zien om het te geloven.

Melvin bij Meteora

Na de verkenning van Meteora was het tijd om te genieten van een welverdiende lunch. Daarna gingen we verder met een bezoek aan een lokale wijnmakerij, waar we werden verwelkomd met een hartelijke rondleiding. We leerden alles over het wijnproductieproces en mochten genieten van een wijnproeverij, waarbij we verschillende heerlijke lokale wijnen proefden, vergezeld van smakelijke finger food. De sfeer werd steeds losser en we begonnen ons steeds meer als een hechte groep vrienden te voelen binnen de groep.

Meteora klooster

Na een lange dag keerden we terug naar Thessaloniki, waar we besloten om het nachtleven te verkennen. We begonnen met een drankje in de bruisende buurt Ladadika en sloten de avond af in Club Bali, waar we ons nog een laatste keer volledig onderdompelden in het Griekse uitgaansleven.

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Dag 5 – reisdag van Keramoti van Thessaloniki

Op dag vijf was het tijd om Thessaloniki te verlaten en onze reis voort te zetten naar het pittoreske kustplaatsje Keramoti. De busrit duurde ongeveer drie uur, maar we maakten onderweg een stop bij de haven van Kavala om te genieten van een smakelijke lunch.

Beachvolleybal in Keramoti

Eenmaal in Keramoti aangekomen, voelden we meteen de ontspannen sfeer van dit charmante kustplaatsje. Met zijn prachtige strandbars en kalme omgeving bood Keramoti de perfecte setting om te ontspannen na de drukke dagen in Thessaloniki.

Leuke rondreizen voor jongeren zijn te boeken bij:

Dag 6 – Keramoti ontdekken

Thassos ontdekken

Op dag zes genoten we van een rustige dag in Keramoti, waarop er geen geplande activiteiten waren. Deze vrije dag was zeer welkom na de actieve dagen in Thessaloniki. Het was een geweldige gelegenheid om nog meer met de groep te bonden en zelf onze eigen weg te gaan.

Een deel van de groep besloot om een uitstapje te maken naar het nabijgelegen eiland Thassos, dat gemakkelijk te bereiken was met een korte veerboottocht. Op Thassos verkenden we de charmante winkelstraatjes en kozen we uiteindelijk een prachtig strandje uit om te ontspannen. De kalme zee en het zachte zand waren de ideale ingrediënten voor een relaxte dag. Ideaal om gewoon even een dagje lekker te relaxen. 🙂

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Dag 7 – Bijzondere kajaktocht langs de Nestos Rivier

De zevende dag was een van mijn favoriete dagen van de hele reis! Na een smakelijk ontbijt in ons hotel gingen we op weg naar de schilderachtige Nestos rivier, waar we ons klaarmaakten voor een onvergetelijke kajaktocht.

Kajakken Nestos River

Het kajakavontuur bracht ons ongeveer vier uur lang door een betoverend natuurlandschap. Het was werkelijk een lust voor het oog terwijl we op ons eigen tempo de kronkelende rivier afgingen, omringd door weelderige groene bomen en de rustige geluiden van de natuur. Onderweg maakten we verschillende stops om even uit te rusten, een verfrissende duik te nemen in het heldere water en natuurlijk om foto’s te maken van deze prachtige omgeving.

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Na het kajakken keerden we terug naar ons hotel, waar we de rest van de middag en avond vrij hadden om onze eigen plannen te maken. Sommigen van ons kozen ervoor om te ontspannen op het strand, terwijl anderen de omgeving verder gingen verkennen.

Dag 8 – Op ontdekking bij de Allistrati grot

Allistrati grot groepsfoto

Op de achtste dag reisden we naar Serres, waar we werden verwelkomd door een lokale gids. Samen bezochten we de indrukwekkende Alistrati-grot, die bekend staat als een van de langste grotten in heel Europa. Terwijl we dieper de grot in gingen, werden we betoverd door de prachtige stalactieten en stalagmieten die de grot haar unieke karakter geven. De gids voorzag ons van boeiende feitjes en verhalen, waardoor het bezoek nog gedenkwaardiger werd.

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

Na ons avontuur in de Alistrati-grot stapten we aan boord van een kleine trein die ons naar de kloof van Aggitis bracht. Vanuit de trein hadden we een adembenemend uitzicht op deze spectaculaire kloof, een prachtige afsluiting van onze excursie.

De middag genoten we van een gezamenlijke lunch in Drama voordat we terugkeerden naar ons comfortabele hotel in Keramoti. Als afsluiter van de dag, brachten we weer een gezellige avond door in een van de leuke cocktailbars bij de haven.

Dag 9 – Laatste dag genieten op Thassos

Thassos ontdekken

Het besef dat onze Griekse avontuur bijna ten einde was, maakte dag negen een emotionele dag. Gelukkig hadden we vandaag een vrije dag, zodat we deze laatste dag konden invullen zoals we wilden. Veel van ons zochten het strand op om nog wat extra vitamine D op te doen, terwijl anderen de kans grepen om de omgeving verder te verkennen of wat souvenirs te kopen.

Unieke rondreis door Noord-Griekenland met Simi-reizen ervaring

In de avond kwamen we allemaal weer samen om gezamenlijk te dineren op Thassos, waar we herinneringen deelden en onze reis op een prachtige manier afsloten. Wat hebben wij toch genoten van een fantastische ervaring in Noord-Griekenland met Simi-reizen!

Dag 10 – Terug naar Nederland

De laatste dag was aangebroken, en we moesten helaas afscheid nemen van het betoverende Noord-Griekenland. We vertrokken vroeg in de ochtend richting het vliegveld van Thessaloniki om terug te vliegen naar Nederland.

Het was een emotioneel moment om de nieuwe vrienden die we in zo’n korte tijd hadden gemaakt, vaarwel te zeggen. Toch overheerste het gevoel van dankbaarheid voor de onvergetelijke ervaring die we samen hadden beleefd in Noord-Griekenland.

Leuke rondreizen voor jongeren zijn te boeken bij:

Mijn ervaring met Simi-reizen in Noord-Griekenland was boven alle verwachtingen. Het was een reis vol avontuur, cultuur en gezelligheid, waarbij we niet alleen het prachtige landschap en de rijke geschiedenis van Noord-Griekenland ontdekten, maar ook nieuwe vriendschappen sloten die nog lang na de reis zouden voortduren.

Keramoti Beach

Ik kan iedereen die op zoek is naar een avontuurlijke reiservaring met gelijkgestemde mensen, ten zeerste aanraden om met Simi-reizen op pad te gaan. Noord-Griekenland heeft mijn hart gestolen, en ik ben ervan overtuigd dat het ook bij anderen een onuitwisbare indruk zal achterlaten. Voor meer informatie over deze geweldige reis en andere jongeren groepsreizen:

Leuke rondreizen voor jongeren zijn te boeken bij:

Wist je dat ik eerder een rondreis maakte met Simi-reizen? Hier ontdek je mijn ervaring van het eilandhoppen in Kroatië!